You him and me - episode 16

Jag somnade i Justins trygga famn. Jag var så lycklig.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------





Jag vaknade nästa morgon av att Justin var borta. Först blev jag orolig men sedan hörde jag hans steg i trappan. Han kom in genom dörren med blicken fäst på brickan som han bar. Han log när han såg att jag var vaken.
- Godmorgon babe!
- Godmorgon hottie, vad har du nu hittat på? sa jag och såg nyfiket på brickan han hade i händerna.
- Tja, lite frukost på sängen är väl aldrig fel, sa han och log stort.
- Åh Justin! Du är alldeles för romantisk! Hur ska jag någonsin kunna gottgöra detta?
- Du behöver bara älska mig, mer begär jag inte.
Han böjde sig ner och gav mig en kyss på munnen. Vi tuggade i oss frukosten och babblade på om en massa olika saker.
- Jo, jag ska uppräda hela nästa vecka.. sa Justin väldigt försiktigt och tyst.
Jag märkte att han inte tittade på mig.
- Vad menar du? sa jag och tittade osäkert på honom.
- Jag menar att vi inte kommer träffas på en vecka
Han såg fortfarande ner i marken och jag började bli riktigt orolig.
- Vadå? Kan inte jag följa med då?
- Sara, jag kan inte. Jag är inte redo att berätta för mina fans ännu. Inte riktigt än.
Han såg allvarligt men endå sorgset på mig. Jag tog hans hand.
- Jag förstår, sa jag tyst.

Jag hade klätt på mig och gått nerför trappan när Justin ropade på mig. Jag sprang till honom i köket där han stod med en lapp i handen.
- Förstår du något av det här? sa han och kollade oförstående på lappen.
Jag tog den och såg på den. Sedan skrattade jag lite. Lappen var skriven på svenka.

Hej!
Jag förstår att ni hellre vill vara ensamma än att ha mig springandes i hälarna.
Jag sitter väl antagligen på ett plan på väg till Sverie när ni läser detta.
Ni kom hem ganska sent igår verkade det som, hoppas ni hade det trevligt, och skyddade er, haha!
Sara ring mig när du känner för det. Jag vill gärna höra hur det går för dig och Justin ;)
Finns här alltid om du vill prata!
Puss, Sanna

Jag översatte till Justin, fast jag skippade den där delen med att skydda oss. Justin log och så kysste han mig på munnen. Det ringde helt plötsligt på dörren och vi såg förvånat på varandra. Justin gick och öppnade. Det var Justins kompisar som stog utanför dörren. Justin sken upp och kramade om dem allihopa. Han bad dem stiga på och då såg dem mig med. De såg lite förvånade ut över att se mig och Caitlin blängde ilsket på mig. Jag kände mig riktigt obekväm där jag stog framför dem..

------------------------
Ur Justin's synvinkel
------------------------

Jag hade blivit jätteglad när Caitlin och killarna kom förbi. men så fort dem fick syn på Sara blev jag orolig. Caitlin visste hur mycket Sara hade sårat mig när hon lämnade mig. Caitlin hatade henne för det. Jag hade pratat med Caitlin när jag var nere. Hon var verkligen en sån fin kompis. Fast en sak som jag inte hade berättat för Sara, var att jag hade kysst Caitlin. Jag hade kysst henne många gånger efter det att Sara lämnat mig. Jag hade inte trott att det var så viktigt, men det slog mig nu att det var viktigt, riktigt viktigt. Nu stog hon där och hatade Sara över allt annat. Tänk om hon trodde att kyssarna hade betydigt något. Tänk om hon trodde att vi var tillsammans, hon och jag. Helvete! Vad hade jag nu ställt till med? Jag älskade ju Caitlin, men jag älskade Sara mer!


------------------------
Ur Sara's synvinkel
------------------------

En pinsamtystnad fyllde rummet och det fanns en stor spänning mellan oss. Justin bröt äntligen tystnaden.
- Tja, ni känner ju alla Sara, och eh.. ja vi är ihop igen typ.
Han var väldigt osäker och det märktes att han var nervös. Jag tog hans hand och han kramade min hårt. Caitlin gav honom en sårad blick. Jag märkte det, trots att jag inte ville.
- Jaha, sa Christian sedan.
- Tja, vi tänkte att vi kunde kolla på en film eller något om ni inte har något emot det, fortsatte han.
Jag såg osäkert på Justin men han såg inte på mig.
- Visst! sa han.
Han släppte min hand och så gick han och satte sig i soffan. Jag märkte att han var chockad och nervös. Det var självklart. Men blev ändå besviken när han gjorde sådär. Jag satte mig ner i soffan bredvid Justin och tittade stelt på tvn. Christian satte i skivan och sedan startade dem filmen. Efter ett tag märkte jag att Caitlin reste sig ur soffan och försvann upp till övervåningen.


------------------------
Ur Justin's synvinkel
------------------------

Det vibrerade i fickan. Jag plockade upp mobilen. Ett sms ifrån Caitlin, "Kom upp, vi behöver prata!".
Jag reste mig försiktigt och märkte hur Saras ögon tittade på mig hjälplöst. Jag vände mig inte om, jag gick bara upp för trappan och in i mitt rum. Där satt hon. På min säng. Hon såg sårat ner i marken och vägrade titta på mig. Jag satte mig bredvid henne och suckade djupt.
- Jag älskar henne Caitlin..
Jag såg på henne och märkte att hon grät.
- Älskar du inte mig då?! Va? Var det inte det du sa för ca 3 dagar sedan?
Hon såg på mig med en kall och sårad blick. Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag skämdes.
- Jag älskar dig så mycket Justin! Det gör jag.
Hon satt närmare mig nu och såg mig djupt i ögonen. Hennes vackra ansiktet var bara någon centimeter från mitt. Caitlin, som jag hade älskat så länge jag kunde minnas. Allt med henne var precis som förut. Det var tryggt liksom.

Hon lutade sig fram och kysste mig. Jag kysste henne tillbaka och smekte henne försiktigt i sidan. Hon stönade lågt och la sig ner i min säng. Jag la mig över henne och kysste henne på halsen. Hon smekte min rumpa och jag kände hur jag började få stånd. Hon smög försiktigt ner handen innanför mina byxor och kalsonger, och så började hon runka av mig. Det var så skönt. Jag ville inte svika Sara men jag blev bara allt mer upphetsad. Jag kunde inte kontrollera mig själv. Hon gjorde det snabbare och jag stönade. Det var så härligt. Jag kände att jag var nära att komma och jag började jucka lite smått. Åhhhh! så skönt det var! Då öppnades plötsligt min dörr.


------------------------
Ur Sara's synvinkel
------------------------

Jag hade blivit orolig när dem var borta så länge. Även jag reste mig ifrån soffan och så gick jag upp på åvanvåningen. Jag hörde ljud ifrån Justins rum så jag öppnade dörren försiktikgt och såg mig omkring. Jag såg dem liggandes på sängen. Justin hade slutit sina ögon och såg ut att njuta ordentligt. Caitlin hade sin hand innanför Justins byxor och precis när jag stog där så kom han. Justin darrade till och stönade högt. Han kollade på mig men jag kunde knappt se honom för alla tårar. Jag skakade äcklat på huvudet.
- Fyfaan! sa jag högt.
Justin fick plötsligt brottom. Han slet bort Caitlins hand och så var han på väg mot mig.
- Snälla Sara, jag kan förklara!
Det kunde han ju glömma!
Jag sprang så fort jag bara kunde nerför trappan. Killarna i soffan kollade konstigt på mig. Justin kom efter mig i full fart. Jag drog snabbt på mig skorna sedan slängde jag upp dörren. Jag kastade en blick på Justin. Han grät. Rätt åt honom! Jag sprang längs med gatan så fort jag kunde. Justin var såklart mycket snabbare än mig och hann ikapp mig. Han sprang framför mig och blockerade min väg.
- FLYTTA PÅ DIG DITT ÄCKEL!! skrek jag på honom.
- Snälla, låt mig förklara! Jag vet att det var skitdumt gjort! Snälla lyssna på mig! grät han.

Fine.

Han skulle få en chans på sig att förklara.
- Okej!
-Okej?
- Ja, säg då? Vad hände!?
- Sara, jag.. Du vet när du tog det där planet och lämnade USA?
Jag nickade.
- En vecka senare, blev jag och Caitlin ihop, typ. Eller inte ihop! Jag kysste henne. men jag menade ingenting med det!
- Nähä! Men det där inne det menade du som in i helvete! Jag var förbannad på honom och sårad.
- Sara, snälla tro mig. Hon stoppade ner sin hand.. och du vet att jag inte kan sluta, när det väl har börjat.
Jag såg på honom. Han hade rätt. Jag visste hur otålig han var när det kom till den saken.
- Jag blev så rädd, Justin.
- Jag blev rädd att du älskade henne mer än mig.
Jag såg ner i marken.
- Det är klart att jag inte gör. Jag älskar dig mer än något annat.
Han kysste mig mjukt.
- Lova att det aldrig händer igen? Jag såg oroligt på honom.
- Jag lovar, sa han.
- Justin? Hade du ingen kondom?
Hans kinder blev rosa och han såg skamset ner på sina byxor. Jag skrattade åt honom och pussade honom på kinden.


Justin bad alla att gå hem när vi gick in igen. Caitlin hade redan stuckit. Hon skämdes väl antagligen...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera ;)

Kommentarer
Postat av: Julia

asbra , mer, måste ha mer nu :)

2010-11-26 @ 17:06:32
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: johanna

snygg header, har du gjort den själv? :)



kolla gärna in min jb-novell också och lämna en kommentar! :D

2010-11-28 @ 00:57:31
URL: http://meheartjustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0